بررسی مهم ترین الگوریتم های سئو

بررسی مهم ترین الگوریتم های سئو

برای انیکه بتوانید بهترین نتایج سئو را از آن خود کنید، باید با الگوریتم های مهم و کاربردی سئو و گوگل آشنایی ذاشته باشید. در این خصوص در این مقاله به معرفی معروف ترین و بهترین الگوریتم ها خواهیم پرداخت.

الگوریتم های مهم گوگل کدام هستند؟

  • BERT Algorithm (الگوریتم BERT)
  • Freshness Algorithm (الگوریتم تازگی محتوا)
  • Google Dance (الگوریتم رقص گوگل)
  • Google Sandbox (سندباکس گوگل)
  • Hummingbird Algorithm (الگوریتم مرغ مگس خوار)
  • Panda Algorithm (الگوریتم پاندا)
  • RankBrain Algorithm (الگوریتم رنک برین)
  • الگوریتم Mobile First Index

بررسی مهم ترین الگوریتم های سئو

BERT Algorithm (الگوریتم BERT)

BERT مخفف  Bidirectional Encoder Representations from Transformers می باشد. عنوان جدید ترین الگوریتم گوگل را می توان به این الگوریتم نسبت داد. الگوریتم برت با استفاده از هوش مصنوعی توانایی تشخیص عبارت محاوره و هم معنی در این زمینه را دارد. به این صورت که اگر در گوگل عبارت “امروز ناهار چی بخورم” را سرچ کنید، گوگل عبارتی مثل امروز شام چی بخورم، ما امروز ناهار چی بخوریم و … را پیشنهاد می کند. در واقع تمامی پیشنهاداتی که گوگل ارائه میدهد بر اساس زبان محاوره ای می باشد.

تا قبل از ساخته شدن الگوریتم برت گوگل تفاوتی بین حروف اضافه مثل به، در و … قائل نمیشد اما حالا کاملا متفاوت است! اگر همین حالا شبکه های اجتماعی در ایران و شبکه های اجتماعی ایران را سرچ کنید، متوجه تفاوت نتایج حاصله می شوید.

Freshness Algorithm (الگوریتم تازگی محتوا)

الگوریتمی که زیر و بم کار سئو کاران و تولید محتوا نویسان را عوض کرد الگوریتم تازگی محتوا است. فرض کنید به عنوان یک فردی که به دنبال قیمت ماشین خودرو است سایتی را انتخاب می کنید که قیمت ماشین به صورت لحظه ای و تمام وقت قیمت خودرو را عوض می کند و یا سایتی که هفته پیش قیمت خودرو را به روز کرده است؟

قطعا انتخاب شما سایتی است که مطالب را به صورت به روز و لحظه ای آدیت کند. این موضوع توجه گوگل را نیز به خود جلب کرده است. یک نکته بسیار مهم این است که اگر سایتی که به شما لینک میدهد دارای محتوای قدیمی باشد امتیاز سایت شما کاهش پیدا می کند.

Google Dance (الگوریتم رقص گوگل)

زمانی که شما محتوای جدیدی را تولید می کنید و یا اینکه محتوای قبلی را به روز می کنید، دقیقا بعد از ثبت شما محتوا جایگاه خوبی بدست آورد سپس پس از گذشت مدتی دوباره جایگاه نامطلوبی بدست می آورد. در مجموع جایگاه اصلی شما به به رفتار کاربر و رضایت کاربرد بستگی خواهد داشت.

بررسی مهم ترین الگوریتم های سئو

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *