ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

یک ایمیل به عنوان منبع انتخاب کنید و پیام های تبلیغاتی خود را به دیگر ایمیل ها ارسال کنید! این دقیقا تصوری است که بسیاری از افراد از Email Marketing دارند. آیا واقعا ایمیل مارکتینگ به همین سادگی است؟ آیا ارسال پیام های تبلیغاتی از این طریق بخشی از این موضوع خواهد یود؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را به طور کامل بررسی کنیم.

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

حتما تا کنون برای شما نیز پیش آمده است که وارد ایمیل خود شوید و با انبوهی از پیام های تبلیغاتی مواجه شوید. هدف از بازاریابی از طریق ایمیل تنها ارسال یک پیام در مورد حوزه کسب و کار نخواهد بود؛ بلکه هدف در ابتدا ایجاد یک ارتباط با مشتری خواهد بود. ارسال پیام های متعدد از این طریق و پاسخ پیام مشتری باعث ایجاد حس اطمینان و پیگیری خواهد شد. هر چه بتوانید ارتباطی صمیمی تر با مشتری برقرار کنید و پاسخ بهتری به نیاز های مشتری بدهید در ایمیل مارکتینگ موفق تر خواهید بود.

این فرایند نیازمند یک استراتژی و زیر ساخت قوی خواهد بود. هر چه از همان ابتدا با استراتژی قوی تری کار را پیش ببرید، در نهایت نتیجه بهتری عایدتان خواهد شد. هدف از انجام این کار بدست آوردن مشتری های جدید و حفظ مشتری های فعلی می باشد.

مراحل پیش فرض Email Marketing

  • فرستادن ایمیل در زمینه معرفی محصولات
  • ارسال ایمیل در خصوص میزان تخفیفات
  • فرستادن خبرهای جدید در حوزه کسب و کارتان
  • پاسخ به سوالات مشتری
  • ارسال پیام های تبریک
  • در نهایت ارسال فاکتور خرید

چرا استفاده از Email Marketing ضروری می باشد؟

امروزه شبکه های اجتماعی بسیار زیادی روی کار آمده است مثل اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و …؛ اما هنوز هم کاربران تنها راه مطمئن برای ارسال پیام های مهم را ایمیل می دانند. پس درست است که استفاده از ایمیل نسبت به دهه های گذشته کاهش پیدا کرده است، اما هنوز هم email بخش مهم و غیر قابل حذف محسوب می شود.

در سال 1978 اولین قدم اEmail Marketing توسط Gary Thuerk انجام شد و به این صورت بود که او تصمیم گرفت به جای اینکه به هر کاربر یک ایمیل مخصوص ارسال کند، حدود 400 پیام را به طور همزمان به 400 کاربر ارسال کرد. او خود را پدر Email Marketing می نامد نه اسپم! اسپم به معنای ارسال پیام های انبوه و بی هدف به تعدادی از ایمیل های ناشناس می باشد.

ایمیل مارکتنیگ را با تبلیغات ایمیلی اشتباه نگیرید!

بسیاری از افراد Email Marketing را همان تبلیغات ایمیلی می دانند؛ باید بگویم که تنها تفاوت این دو با هم محتوای ارسال شده است. فرض کنید شما یک فروشگاه پوشاک دارید. در Email Marketing پیام هایی که برای مشتریان فعلی ارسال می شود متفاوت است با پیامی که برای افرادی که هنوز از فروشگاه خرید نکرده اند.

ایمیل مارکتینگ

مزایا استفاده از ایمیل مارکتینگ

مهم ترین گزینه برای هر کسب و کاری میزان سود یا برگشت سرمایه یا به اصطلاح ROI می باشد. طبق مطالعات و تحقیقاتی که در سال های اخیر بین کارهای اینترنتی و بازاریابی از جمله سئو، موبایل، تبلیغ در جستجو و بنرهای تلبیغاتی شکل گرفته است، ROI برای Email Marketing از همه بیشتر بوده است. اولویت ROI به شرح زیر می باشد:

  1. Email Marketing
  2. سئو
  3. موبایل
  4. کسب درآمد از اینستاگرام
  5. تبلیغ در جستجو
  6. تبلیغ بنری

یکی دیگر از مزایای این روش کاربردی استفاده از صرف هزینه و وقت و انرژی کم می باشد. در حقیقت برای کسب و کارهای بزرگ و پر شود آنقدر هزینه انجام این کار پایین است که تقریبا نزدیک به صفر خواهد بود. همچنین یکی دیگر از مزایای این روش نسبت به سایر روش ها ایجاد ارتباط بهتر و بیشتر با مشتری خواهد بود. در این روش هدف کامل مخص می باشد. مخاطبان هدف از یک دیگر تفکیک شده هستند و همه چیز طبق برنامه و استراتژی خاصی پیش خواهد رفت.

بانک ایمیل چیست؟

برای اینکه به تعداد انبوهی از ایمیل ها برای ارسال پیام دسترسی داشته باشید میتوانید بانک ایمیل را از سایت های معتبر خریداری داری کنی که این روش اصلا توصیه نخواهد شد؛ زیرا صحت ایمیل ها تضمین شده نیست و ممکن است ایمیل ها فیک و ساختگی باشد. بهترین روش پیدا کردن ایمیل ها، جمع آوری لیستی از ایمیل های فعال می باشد. توجه داشته باشید که اگر از بانک ایمیل استفاده می کنید، احتمال اسپم شناخته شدن ایمیل ها بسیار بالا است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *